אוכלים בריא במינימום מאמץ

כתבת מערכת

אתם רוצה שתאכלו בריא. וגם להישאר שפויים (אין לכם זמן להנביט או להתחיל להתרגל לדברים שאף פעם לא אכלתם). יש המון אינפורמציה מסביב שמתחלפת באינפורמציה חדשה במהירות מסחררת. כן גלוטן, לא גלוטן. כן אורגני, לא אורגני. טבעונות? RAW FOOD? פליאו? סביבכם אנשים אימצו עמדה ובחרו ורק אתם נותרתם מבולבלים.

אז בואו נעשה סדר.

בין כל השיטות, הטרנדים, הדעות והגירסאות, יש כמה (לא הרבה) עקרונות בריאים שאם תשמרו עליהם, אתם מסודרים: שומרים על משפחה בריאה, נותנים לילדים שלך את הרגלים הכי חשובים לחיים ועל הדרך אתם גם אוכלים ממש טעים:

 

ירקות ופירות.  ככל שתאכלו יותר ירקות ופירות, ככה תהיו יותר בריאים.

 

צורת בישול. טרי, מאודה, מבושל, צלוי, מטוגן. זה הסדר מהכי טוב להכי פחות טוב. ואם מטוגן אז עדיף בבית כשאתם יודעים שהשמן טרי ונקי.

 

תחשבו בריא, לא דל. אם אין לכם בעיה בריאותית אתם לא חייבים לאכול מוצרים דלי שומן או כאלה שמכילים תחליפי סוכר. אתם יכולים להנות מהמוצר המלא (כל עוד הוא אינו מזיק) בכמות סבירה.

 

זהירות סוכר. הוא נמצא בכל מקום והוא פשוט מסוכן. כולנו נולדים חובבי מתוק וגדלים להיות ילדים שמחפשים את המתוק הבא. צריכה יומית מומלצת היא משהו כמו 5 כפיות ליום כשישראלי ממוצע צורך 30 (בלחם, במשקאות, ברטבים, במוצרי בשר ועוף מוכנים, בחטיפים מתוקים ומלוחים..). זאת מלחמה ואתם תצטרכו להיות חזקים ולהגביל את צריכת הסוכר שלכם ככל שאפשר.

 

מילה על מלח. אם אתם מבשלים בבית ולא אוכלים מזון מתועש לא אמורה להיות לכם בעיה עם מלח.

 

עקרון ה 80-20. אמצו גישה בריאה ומאוזנת לאוכל. אם 80% מהתזונה שלכם בריאה זה יופי.

 יעניין אתכם גם: תחליף חלב אםתזונת תינוקות , דייסה לתינוקות, אוכל לתינוקותדייסת קורנפלור