מניקה? יש דברים שלא תרצי לאכול

כתבת מערכת

אם את מניקה וודאי תהית כמה השפעה יש למה שאת אוכלת על החלב שהתינוק שלך יונק. מה משפיע על הכמות וכמה חשובה התזונה שלך כדי שאיכות החלב שלו תהיה הכי טובה שאת יכולה לתת לו?

 

התשובה מרגיעה כי אמנם יש השפעה אז חשוב שתהיי מודעת לה אבל היא מוגבלת מה שאומר שלא צריך להיות בלחץ. כל עוד את אוכלת מעל 1500 קלוריות ביום, כמות החלב אמורה להיות תקינה. בעניין האיכות, יש ויטמינים שמושפעים יותר ממה שאת אוכלת ויש שפחות אבל הגוף שלך דואג קודם כל לתינוק ואם חסר הוא משתמש במאגרים. בשורה התחתונה גם אם את לא אוכלת 100% אוכל בריא, התינוק שלך מקבל כל מה שהוא צריך.

 

ובכל זאת מזונות שונים נחשבים כבעלי השפעה שלילית (לא תמיד) וכדאי לדעת עליהם ולהגביל את הצריכה:

 

קפאין - כדאי לצרוך מיד בסיום ההנקה כדי שהוא יופרש מהגוף עד להנקה הבאה. בארבעת החודשים הראשונים עדיף לא לצרוך בכלל או להסתפק בכוס קפה אחת ביום.

 

אלכוהול - מותר לשתות אבל זהירות. האלכוהול מגיע לחלב האם ולכן ניתן לשתות ממנו רק אם לא מתוכננת הנקה ב 4-5 שעות הקרובות במהלכן הריכוז שלו בדם ובחלב יפחת. כמה מותר לשתות? כוס בירה או חצי כוס יין.

 

נענע, מרווה ושיבא - ידועים כמייבשי חלב ולכן עדיף להימנע.

 

ממתיק מלכותי - הוא מגיע לחלב האם ולכן עדיף להימנע. אפשר להשתמש בסטיויה.

 

ומה עם מזונות שגורמים לגזים?  ברוב המקרים אין קשר בין מה שאת אוכלת לבין גזים אצל התינוק שהם תוצאה של הסתגלות מערכת העיכול שלו לאכילה דרך הפה (ההזנה בתקופת ההריון היא דרך הטבור..) או תנוחת הנקה שמאפשרת כניסת אוויר דרך הפה. לכן, למרות המידע המופץ, אין סיבה להימנע לחלוטין ממזונות שונים, כולל קטניות ומוצרי חלב. 

 

מעוניינת בתחליפי חלב אם? קבלי קופון לתחליף חלב אם

 יעניין אתכם גם: תחליף חלב אםתזונת תינוקות , דייסה לתינוקות, אוכל לתינוקותדייסת קורנפלור