מה בתפריט בשביל שניים?

כתבת מערכת

חמוצים עם שוקולד, שלוש מנות סביח (למרות שאת בכלל לא אוהבת חצילים), דודה לחלבה... האם גם ההיריון שלך מלווה בחשקים הגיוניים, יותר או פחות, לכל מיני מאכלים שפעם ממש לא עניינו אותך?

חשקי האוכל זו אולי התופעה שהכי מזוהה עם היריון, ולא פעם תוכלי לגלות חברה בהיריון באמצעותה (פתאום היא חייבת אפרסק עם קוטג'..). היא יכולה להגיע למצבים קיצוניים כמו תופעת PICA: התעוררות חשקי אוכל בהיריון עבור דברים שאינם אכילים כלל, כמו סודה לשתייה, אבנים, פלסטיק, אבקת כביסה, חול, דבק ועוד.

אז מה הסיפור של התופעה הזו וכמה צריך להיענות לחשקים האלה כי "זה מה שהגוף משדר לי שהוא צריך"? 

השינויים הגופניים והמנטליים שנשים רבות חוות בזמן ההיריון, הם לא פעם תוצאה של השינויים ההורמונליים שמתרחשים בגופן. הכניסה המסיבית של האסטרוגן אל התאים העצביים יכולה לגרום לשינוי ממשי בהעדפות וטעמים.

יש טענות שגורסות שהדברים שאנחנו נעדיף, או לא נרצה לאכול, מבוססים על חוסרים ועודפים שונים של ויטמינים ומינרלים שונים בגופנו, אך עם זאת – לא כל דבר שנפתח לו חשק, צריך או ראוי שנאכל. למשל, כשהחשק הוא לדברים שאסור לנשים הרות לאכול, והוא עשוי לפגוע בך ובתינוקך – בשר נא, ביצים לא מבושלות, וסושי.

דבר נוסף שיש לשים לב אליו בהקשר זה, הוא שלא פעם מתעוררים חשקי היריון בשעות לא סבירות במהלך הלילה. ההיריון כולו דורש זמן הסתגלות לגוף, ולכן עדיף לא להיכנע לחשק לאכול דברים כבדים וממלאים מאוד בלילה ובכך להפר את האיזון וההרגלים של הגוף. האכילה בשעות אלו עשויה לגרום לתחושת צריבה או כבדות ולהשפיע על האופן בו תאכלי במשך היום שלמחרת.

השתדלי שההיענות לחשקים לא תשבש, בסך הכל, את התפריט הבריא והמאוזן היומי שלך. תפריט מאוזן חשוב למניעת סכרת היריון ועלייה מופרזת במשקל, ויקל עליך לחזור למשקלך לאחר הלידה.