תזונת תינוקות - 5 מאכלים נוספים לתינוקות מתחת לגיל שנה

כפי שכבר כתבנו, הרעיון החשוב ביותר בבסיסה של תזונת תינוקות נכונה, ובמיוחד כשמדובר כבר בשלב בו ניתן לתת להם אוכל מוצק, הוא הגיוון. גיוון במאכלים לא רק יגרום לתינוקכם לאכול יותר,לגדול, להתחזק ולקבל את כל החומרים המזינים להם הוא זקוק, אלא גם יפתח עבורו הרגלי תזונה נכונים ויהפוך אותו לאכל הרפתקן יותר בעתיד. אז מהיום לא רק דייסה לתינוקות - כדי לשמור על גיוון, כדאי להוסיף לתפריט גם את המזונות הבאים

אוכל לתינוקות מתחת לגיל שנה

* בשר בקר - אם המשפחה שלכם אוכלת בשר, אל תרתעו מבשר בקר. הוא מלא חלבון ואבץ ומהווה אוכל לתינוקות אידיאלי, כבר מהשלבים המוקדמים. אפשר למעוף רק את בשר הבקר לפירה ולתת לתינוק או לערבב אותו עם תפוחי אדמה, בטטה או רסק ירקות ירוק.

* דגנים מלאים - אין שום סיבה להגביל את עמילני התינוק שלכם לדגני אורז מיושנים. נסו דגנים עשויים שיבולת שועל (דייסה לתינוקות משיבולת שועל למשל, יכולה להמשיך עם התינוק עד גיל מאוחר יחסית), קינואה, אורז חום, או כל דגנים מלאים אחרים. במוצרים אלו יש לרוב יותר סיבים, ולעתים קרובות גם יותר טעם.

* דלורית - פירה דלורית נחשב למזון קלאסי לתינוקות מסיבה טובה. טעמו מתוק, מה שכבר הופך אותו לחביב על הקטנטנים והוא מלא בוויטמין A. ואם נשארה לכם תוספת, אנחנו ממליצים לכם לאכול את זה בעצמיכם, עם קצת חמאה ומלח. תענוג.

* ביצים - ביצים הם סוג של אוכל לתינוקות שרופאי הילדים היו נוהגים להמליץ לחכות איתו, אבל לא עוד. עם שישה גרם של חלבון לכל ביצה, בתוספת שומנים בריאים וכולין לבריאות העין, ביצים הן מזון כמעט מושלם, והן והכרחיות עבור תזונת תינוקות מאוזנת. וגם מאד קל להכין אותן! פשוט מקשקשים ביצה עם מחית ירקות, חותכים חביתה ואוכלים אותה כ"פינגר פוד" או מגררים ביצה קשה מעל כל מזון אחר. קלי קלות!

* עדשים - כשאנו חושבים על מקורות טובים לברזל בהקשר של תזונת תינוקות מאוזנת, מוחנו מזנק לעתים קרובות במחשבות על בשר, אבל האם ידעתם שגם עדשים מלאות בברזל? שלא כמו שעועית יבשה, הן אינן דורשות השרייה של שעות, והן משתלבות היטב עם מגוון רחב של תוספות בעלות טעם, כגון ירקות, אבקת קארי לא חריפה, או עשבי תיבול טריים. 

כמובן, שישנם עוד מזונות שכדאי להכניס לתפריט. המשיכו להרחיב או אופקי המזון של תינוקכם עם מזונות אלו: אפרסקים, קישוא, בשר טלה, קייל, תותים, סלק, בזיליקום ועשבי תיבול אחרים, דלעת וגבינה.