תזונת תינוקות - מיום היולדם, וגם לפני...

על תזונת תינוקות נכונה כדאי להתחיל ולחשוב עוד בהיותם ברחם אמם. 

מה הכוונה?

כל אשה בהריון צריכה לחשוב על כך שהעובר ברחמה מקבל את התזונה הראשונית שלו ממנה, לכן עליה לדאוג לאכול מזונות בריאים.

הנה 10 הצעות למזונות בריאים לאשה ההרה:

  • מאכלי חלב - מאכלי חלב הנם מקור טוב לחלבון והם גם מספקים סידן, זרחן, חלק מקבוצת ויטמיני B,מגנזיום ואבץ.
  • קטניות - קטניות הן מקור טוב לסיבים, לחלבון, לברזל, לסידן וגם לוויטמין B9.
  • בטטות - בטטות מכילות בטא-קרוטן, שהופך את עצמו לוויטמין A. ויטמין זה חשוב לגדילת העובר.
  • דגי סלמון - דג הסלמון עשיר באומגה 3 .
  • ביצים - ביצים הם מקור טוב לחלבון. כמו כן הן מכילות ויטמינים ומינרלים שעוזרים להתפתחות של מוח העובר.
  • ברוקולי ועלים ירוקים כהים (תרד, קייל) - באלו יש סיבים הטובים לעיכול, כמו גם ויטמין C,K ו - A, סידן, ברזל ואשלגן - כולם חשובים לאשה ההרה.
  • בשר רזה - זה יכול להיות חזה עוף, חזה הודו או בקר ללא שומן. בשר הוא מקור טוב לחלבון ולברזל.
  • אבוקדו - אבוקדו עשיר בחומצות שומן טבעיות שטובות לגוף. בנוסף, יש בו את קבוצת ויטמין B, ויטמין K, אשלגן, ויטמין A וויטמין C.
  • פירות יבשים - פירות יבשים עשירים בוויטמינים ובמינרלי
  • מים, מים מים.

ואז התינוק נולד.

תזונת תינוקות מומלצת לחודשים הראשונים לחייהם, תהיה חלב אם. חלב אם הנו אוכל לתינוקות אולטימטיבי. הוא מספק את כל חומרי המזון הנצרכים באופן הטבעי ביותר, הוא מגן על התינוק מזיהומים ומחלות, הוא תמיד טרי ומגיע בטמפרטורה המתאימה. במקרים בהם האם אינה יכולה לספק את צרכי התינוק באמצעות הנקה, או אם היא חייבת לחזור למקום העבודה, אפשר לשלב בתזונה גם תרכובת מזון לתינוקות, אבל חשוב שזו תהיה תרכובת איכותית.

מומלץ להניק תינוקות באופן מלא במשך ששה חודשים, או בשילוב של תרכובת מזון, ואז להתחיל לשלב דייסה לתינוקות ואוכל מוצק. היצע הדייסות היום הוא מגוון ביותר. אפשר למצוא דייסה לתינוקות עם קורנפלור, דייסת שיבולת שועל או דגנים, דייסת אורז וגם דייסת סולת. כדאי לבדוק כמובן אם הדייסה איכותית ולוודא שהיא אינה מכילה צבעי מאכל, או תוספת סוכר, שהיא דלת נתרן, וכמובן שהיא קלה ונוחה להכנה. אם התינוק אנין טעם או שרוצים לגוון, אפשר להציע לו דייסת קורנפלור בטעם וניל.

במקביל, תזונת תינוקות נכונה צריכה גם לבסס הרגלי אכילה טובים לעתיד, ולכן מומלץ לאט לאט להתחיל להאכיל את הקטנטנים בפירות וירקות מעוכים, מרקים ועוד, וכך לעבות את המגוון והטקסטורה של המזון.

בתיאבון!