דייסת קורנפלור

תירס זה טוב לילדים?

יתרונותיו של התירס לילדים הם רבים: אספקה נדיבה של ויטמינים, מינרלים, ונוגדי חמצון. בנוסף, נחשב התירס כמעודד יציאות, וחלק מסגולותיו תורמות לראייה.

תירס הוא אחד מהדגנים העתיקים ביותר בעולם, וילידי מרכז אמריקה הם, כפי הנראה, הראשונים שלמדו למצות את תכונותיו ולהשתמש בו. המילה בה השתמשו ילידי אמריקה לתיאור תירס, יכולה להתפרש גם כ"משמר חיים". התירס היווה את הגידול העיקרי של בני שבטי המאיה והאצטקים, לא רק מבחינת תזונה, אלא גם מבחינת התפקיד החשוב ששיחק בתרבותית ובדת. ממרכז אמריקה התפשט התירס לשאר העולם, כשכיום הוא הדגן הפופולרי ביותר אחרי אורז וחיטה.

ומה לגבי דייסה מתירס?

תירס היה ידוע במשך שנים כדגן קל לעיבוד, וזאת בזכות היכולת שלו לגדול בסוגי קרקע רבים ובכל מזג אוויר. לאחר שהתייצבה מערכת העיכול של תינוקך, תוכלי להכיר לו את התירס באמצעות דייסת קורנפלור שתרענן את חוש הטעם שלו, לאחר שבועות של אכילת דייסת אורז או דייסת סולת לתינוק. כמו דגנים אחרים, גם תירס הוא מקור מעולה לוויטמינים, ובמיוחד לוויטמיני B מורכבים. ויטמינים נוספים שניתן למצוא בתירס הם תיאמין, ניאצין, חומצה פולית ועוד. תיאמין תורם בשימור מערכת העצבים והפעילות המוחית, ניאצין עוזר בעיכול סוכרים, חלבונים וחומצות שומן, וחומצה פולית עוזרת בבניית תאים חדשים ומורידה את הסיכון לאנמיה, לצד ויטמינים נוספים המצויים בתירס כמו ויטמין A, K ו-E.

מתי להתחיל עם דייסת קורנפלור?

ניתן להכניס תירס לתזונת התינוק בשלב בו הוא מתחיל לאכול מוצקים (4-6 חודשים), אך במידה והוא סובל מאקזמה כרונית או אלרגיה למזונות מסוימים, מומלץ להתייעץ עם הרופא טרם ההאכלה. אמהות רבות שמעוניינות לעבות ולהוסיף נפח לדייסת התינוק, מוסיפות מעט קורנפלור. בתקופה בה תינוקך מנסה להתחיל לאכול לבדו, ומרקים מסוגים מסוימים עלולים להישפך בקלות, מזון סמיך עשוי להידבק בצורה טובה יותר לכפית, ולמנוע את התסכול והעבודה הקשה שבאכילה ולכלוך מסביב לשולחן.

דייסת קורנפלור עשויה להעשיר את התפריט של תינוקך ולהעניק לו מזון עשיר בברזל ומועשר בוויטמינים ובמינרלים שיתרמו להתפתחותו, בדיוק בתקופה בה הוא גדל בצורה מואצת וצורך אנרגיה רבה. הדייסה עוזרת לתחושת השובע של התינוק ומעשירה את הטעמים שהוא זוכה לחוות.