דייסה לתינוקות - נפלאות הכוסמת

דייסת כוסמת היא אוכל גמילה נהדר. היא מכילה יותר סיבים מאורז חום, בנוסף לוויטמינים ומינרלים התומכים במערכת העצבים של התינוק. בערך בגיל שמונה חודשים, אפשר להתחיל לדבר על אוכל לתינוקות שכולל מעט פחמימות (עדיף פחמימות מורכבות כמובן). דייסה לתינוקות המורכבת ברובה מכוסמת, היא מקום לא רע להתחיל בו.

יתרונות הכוסמת

עצם העובדה כי אין בה גלוטן וכי היא מכילה המון סיבים, הכוסמת היא בחירה מבריקה לבריאות העיכול של תינוקות מבוגרים. למרות מראה החיצוני ומה שחשבנו רוב חיינו, כוסמת אינה חלק ממשפחת הדגנים, אלא זרע של פרי. זרע הכוסמת הוא בצורת משולש והוא עשיר גם בחלבון וגם בנוגדי חמצון. חומרים סופר מזינים אלו כוללים רוטינים, טאנינים וקטקינים (כמו ניתן למצוא בתה ירוק), והם מעולים עבור תזונת תינוקות בריאה. כוסמת היא גם מקור לוויטמין B6, שחיוני לייצור אנרגיה. B6 מסייע ליצור המוגלובין, הנושא חמצן בתאי הדם האדומים בכל הגוף. הוא גם עוזר לאזן את רמות הסוכר בדם והוא וַסָת מצב רוח חשוב. בנוסף, אם נסטה רגע מהנושא של אוכל לתינוקות ונדבר על אוכל של מבוגרים, מנה של 1/4 כוס זרעי כוסמת יבשה (בערך 3-4 כפות) מכילה 32 גרם פחמימות ו- 5 גרם סיבים. לשם השוואה, אורז חום מכיל רק 1-2 גרם של סיבים לכל 1/4 כוס. בנוסף, לסיבים שבגריסי הכוסמת, לוקח זמן רב יותר להתעכל בגוף, מה שיכול לעזור לתחושה שובע. זה לא מפתיע אם כך, כי מחקרים מראים שכוסמת יכולה לעזור לכם לרדת במשקל, ואילו מחקר מקוריאה טוען כי היא יכולה להאט צמיחה של תאים סרטניים.

דייסת כוסמת? רעיון נפלא!

את כל הטוב הזה אפשר לתעל עבור הכנת אוכל לתינוקות מופלא - דייסת כוסמת! איך עושים זאת? כמו כל דייסה לתינוקות, רק עם כוסמת: 

* 2 כפות של זרעי כוסמת 

* ¾ כוס מים

* אופציונלי - יוגורט קוקוס או פירה סלק, להגשה

משרים את זרעי הכוסמת בקערה של מים מסוננים במשך 7 שעות (או לילה שלם). שוטפים היטב, ולאחר מכן מניחים בסיר עם 3/4 כוס של מים מסוננים. מביאים לרתיחה ואז מבשלים על אש נמוכה במשך 20-25 דקות, או עד שזה רך. לקבלת מרקם רך יותר, אפשר לרסק את התערובת בבלנדר, במשך 30 שניות לפני ההגשה. אפשר להגיש עם מחית סלק או גזר או כל מה שהתינוק שלכם אוהב.

רוצים לשמוע עוד על דייסה לתינוקות, מזון מומלץ ודרכים להיגמל מחלב אם? היכנסו עוד היום לאתר שופרסל בייבי!