אוכל לתינוקות - 5 מאכלים מזינים לתינוקות מתחת לגיל שנה

כשמגיע סוף סוף הרגע בו אפשר לתת לתינוק אוכל לתינוקות מוצק, הסוד הוא במגוון, שהוא תבלין החיים. מחקרים מראים כי ככל שהתינוק אוכל יותר פירות וירקות לפני גיל שנה, כך סביר יותר שיאכל מגוון מאכלים עד גיל שש. גם כאשר מדובר באלרגנים כמו בוטנים וביצים, רופאי ילדים ממליצים להציע אותם לתינוק לפני שהוא בן 12 חודשים. אז תתחילו לבשל!

כיצד להכניס מזון מוצק?

אין כללים קשוחים ומהירים לגבי תזונת תינוקות ראשונית (חוץ מאשר להתרחק מסכנות דבש וחנק). בין אם אתם בוחרים לתת לו פירה ירקות, דגני אורז, מחית עוף, או קלח אבטיח, תנו לו רק מזון חדש אחד כל שלושה ימים והשגיחו מקרוב לסימנים של תגובות אלרגיות. ואלו המאכלים החשובים ביותר עבור תזונת תינוקות מאוזנת, שתעזור לילדכם לסגל הרגלי תזונה בריאים:

* פירות יער - תינוקות אוכלים בעיניהם, בדיוק כפי שעושים מבוגרים, ומה יפה יותר מפירות יער אדומים בהירים או כחלחלים? הגישו גרגרים קטנים או קצוצים בתור "פינגר פוד", או רסקו אותם בבלנדר לקבלת מחית מפתה ומעוררת תיאבון שניתן לאכול בכפית כמו גם כממרח על טוסט. 

* סלמון - המוח הגדל של התינוק משתוקק ל- DHA - חומצת שומן אומגה 3 החיונית לפיתוח קוגניטיבי. למרבה המזל, סלמון רווי בה ולכן הוא נהדר בתור אוכל לתינוקות.. המטרה היא לתת לתינוק סלמון לפחות פעם בשבוע. מעכו כמה דגים מבושלים למחית, או טבלו אותם בפירורי לחם ואפו אותם בתנור - כך תקבלו "סלמון נאגטס"- פינגר פוד מעולה לקטנים וגדולים יחדיו. 

* בוטנים - מחקר שנערך לאחרונה הראה כי מתן בוטנים לתינוקות - אפילו לאלו הנמצאים בסיכון גבוה לאלרגיות - לפני גיל שנה,יכול למעשה למנוע את אלרגיה לבוטנים. לעולם אל תיתנו לתינוק בוטן שלם או כפית של חמאת בוטנים - שניהם עלולים לגרום לחנק. במקום זאת, מרחו מעט חמאת בוטנים על טוסט, או בשלו אותה מעט עד לקבלת מחית. החלו עם הבוטנים לאחר שתינוקכם ניסה בהצלחה מאכלים מסורתיים אחרים, כמו תמיד, התייעצו עם רופא הילדים אם יש שאלות או חששות.

* שום ובצל - חשבו מחוץ לקופסת תזונת התינוקות על ידי הוספת כמויות קטנות של בצל, כרישה, בצל ירוק ושום לתפריט. כאשר הם מבושלים, ירקות מאיצי טעם אלו יכולים להוסיף איכות רכה וטעימה לפירה הרגיל. אחרי הכל, אם אתם רוצה לגדל אכלן הרפתקני, תזונת תינוקות המבוססת על מאכלים עם טעם, היא התחלה חכמה.

* תרד ושאר ירקות ירוקים- רוב התינוקות פתוחים למזון חדש ולא רוצים לאכול רק דייסה לתינוקות. לפעמים הם עושים פרצוף מצחיק, או אפילו מסרבים לטעום אוכל לתינוקות חדש בפעם או בפעמיים (או יותר!) הראשונות, אבל אל תוותרו ואל תפסיקו לנסות. ובמיוחד כשזה מגיע לעלים ירוקים, שהם באמת כמה מהמאכלים הבריאים ביותר על פני כדור הארץ. תנו לתינוק להתרגל לטעמו הארצי של התרד, הקייל, והמנגולד, כך תהיו בטוחים שהנחלתם לו ערכים נכונים וכי צפוי מתהווה כאן אכלן הרפתקני ביותר.